onsdag 23 oktober 2013

Vardagstjaffs i sin rätta bemärkelse.

Jag använder bloggen mest som ett bollplank nu för tiden. Slänger ur mig lite frågor för att förhoppningsvis få svar. Jag vill egentligen komma med inspirerande hemmabilder, pysseltips eller något liknande. Och visst jag pysslar men jag är så långsam, jag blir aldrig klar. Eller långsam kanske är fel ord. Jag prioriterar annat än att göra klart. Pyssel är sånt jag gör när tiden finns, inget jag tar mig tid att göra. En vacker dag hoppas jag att det ska bli mer sånt. Under tiden ska jag försöka att hålla bloggen levande på annat sätt.

Jag har äntligen en fungerande kamera så att de bilder jag visar även kan vara i sjysst kvalite, så det blir det nog mer av. Och lite vardagstjaffs.

Bra vardagstjaffs om ni frågar mig just nu handlar om jobb och dagis. Från och med december kommer vår vardag att se helt annorlunda ut. Jag ska börja på mitt första riktiga jobb någonsin och Elvin ska börja dagis. Allt det här har löst sig idag kan man säga. Igår stod vi utan dagisplats och skulle antagligen få skjuta på inskolning för att få plats på en av kommunens tillfälliga(?)  lösningar då det är fullt överallt. Men ibland har man tur. Och jag känner mig så lyckligt lottad nu så ni förstår inte. Elvin har fått plats på vårt förstaval och jag kommer att jobba i Vimmerby. Den bästa av alla bra lösningar.

Nu ska jag sova. Hoppas jag. Det är inte jag som bestämmer sånt i den här familjen.

Inga kommentarer: