fredag 8 november 2013

Tre minuter med Elvin Lätt.

Ja, gitarren är rolig. Jag spelar och pillar på den en stund.

Eller nej, jag letar efter något annat i hyllan.

Just det, den här boken är ju väldigt rolig.

Vad händer på tv:n nu? Jag får ju inte missa nåt! 

Och tillbaka till hyllan för där finns det ju ännu fler grejer.
Tex den här fina väskan som är rolig att bära runt på i ca... 10 sekunder.


Dom här bilderna visar så mycket av Elvin just nu. Han är inte stilla många sekunder åt gången. En rastlös liten kille som inte gärna leker med sina leksaer mer än nån sekund hit och dit. Det är fart och fläkt hela tiden och jag känner mig som en riktig tjatmorsa som springer efter (när jag orkar) och säger nej och ajabaja och fy Elvin och bla bla bla. Jag hänger inte med i hans tempo. Och jag är för tillfället väldigt trött på att få hjärtat i halsgropen hela tiden då det klättras på allt. Och eftersom att han har så bråttom och är helt orädd händer det olyckor hela tiden. Jag förstår att det blir bättre och jag märker ju att han klarar av sina våghalsiga uppdrag bättre och bättre för varje dag. Men ändå. Samtidigt är det fantastiskt att se honom växa och bli en egen person med en egen vilja (oh ja) och jag gillar att han tar för sig för det gör han verkligen. Jag ser på honom att han tänker "det här klarar jag, jag är ju Elvin och jag kan allt". Haha.


Inga kommentarer: