måndag 16 december 2013

Älskade snutte.



Jag är visst poppis.

Om Elvin kunde prata skulle han säga: "Du och jag snutten"! Som han gillar den alltså. De senaste två veckorna han har knappt inte gjort något utan att ha snutten i ena handen. Vi har dock bara en och  i över ett halvår. Ni kan ju gissa hur ofta den är tvättad... Han ska alltså få en ny i julklapp och jag kan inte bestämma om jag vågar köpa den randiga. Jag gillar ju förändring. Den är beige iaf. Och har dom där gosiga öronen. Förhoppningsvis räcker det. Babyjoy.se kommer nog att få en beställning inom kort. Typ imorrn om den ska hinna hem innan jul.

Jag håller tummarna för att jag blir lika poppis.

Matsituationen hemma är fortfarande minst sagt kladdig. Och inte jätterolig. Men den blir bättre. Han äter ofta själv nu, med både sked och gaffel. Iaf till en början, det slutar ofta med att han äter med händerna. Jag är en person som, om möjligt, vill hitta lösningar som förenklar och förbättrar. Jag har dock märkt att det är hopplöst ibland, bara att gilla läget. I det här fallet vet jag inte om det finns en bättre lösning. Kanske. Jag börjar trötta på att varje gång vi äter säga minst 10 gånger att man inte får kasta maten på golvet, flaskan är till för att drickas ut, inte hälla ut vattnet. På dagis äter han som en häst, visserligen en hel del med händerna men ändå. Han är inte lika noga med att maten hamnar i magen här hemma.
En haklapp med krage och stor ficka skulle ju hindra en hel del kladd...
Det vore bra med en mugg som inte går sönder när han ska lära sig att dricka utan pip.
Han älskar att dricka ur våra sportflaskor men när han dregglar
och snorar som aldrig förr skulle det vara trevligare om han hade en egen.
Ergonomiska bestick.

Alla grejer finns på babyjoy.se


3 kommentarer:

E & T sa...

Haha!! Tur han tyckte om den tycker vi!;). /E & T

EochT sa...

Haha!! Tur han tyckte om den tycker vi!;). /E & T

Emma sa...

Ja, visst E! Det är hans favvosak alla kategorier! =)