måndag 16 december 2013

Monday, sweet monday.

Jag jobbar 80% och är ledig måndagar. Det är så himla skönt så det nästan inte går att beskriva. Söndagen framkallar ingen jobbångest och när det är måndag kväll vill jag (än så länge) bara komma igång att jobba. Det känns verkligen att vi får en extra dag ihop, jag och krulltotten. Idag på morgonen slappade vi, åt sen lunch hos Toffes farmor, åkte hem och sov för att sedan göra ett viktigt ärende på stan. Och lite annat smått och gott. Jag fick även lära mig hur man ser att en propp har gått och att det inte är så svårt att byta. Det blev lite kaos (efter att proppen hade gått) och det slutade med att jag flyttade ut mikron på hallgolvet å så åt Elvin och jag mat framför tv:n eftersom att det var i köket proppen hade gått. Sen visade det sig att det till och med fanns en helt ny propp att byta till. Jaja, nu behöver jag inte få panik nästa gång det händer.


Med snutten såklart.


Öppna och stänga dörrar är superkul. Speciellt om man har en nyckel att försöka låsa med. Idag ramlade jag med nyckeln i handen och slog hål på läppen. Tror tyvärr att det är färdiglekt med nycklar för min del nu...

Inga kommentarer: