onsdag 21 oktober 2015

Vardagstrubbel.

Nu är det på riktigt. Vi bor här. Det är så skönt att äntligen ha "fast mark" under fötterna. Inget mer leva i väskor på obestämd tid. Men det är inte bara dom där underbara känslorna. Än iaf. Jag tycker att det är jobbigt att få in nya rutiner och det tar lång tid för min hjärna att ställa om. På jobbet ställer jag om förvånansvärt snabbt och anpassar mig och upplever inte att det är något problem. Men i min egen vardag, vår vardag, har jag stora problem med det. Det kanske är för att friheten är så stor. Hör har du din vardag, gör vad du vill med den. På jobbet är det mer "här har du dina ramar, passa in i dom". Ganska skönt och enkelt. Jag kommer att få in bra vardagsrutiner här också, vi har bara bott i sex nätter men det var senast i början av juni som jag hade normala rutiner så jag kan behöva extra lång tid känner jag.

Jag måste bli vän med kalendern igen och inser att planera är ett måste för att få ihop allt. Jag vill laga mat, träna och få saker gjorda gär hemma och då är struktur nödvändigt. Skriva listor är bra grejer och det har jag inte gjort på länge.

Jag håller tummarna för en host- och plåsterfri natt, sover så mycket bättre då. Och lillplåstret också såklart. Han verkar gilla sin nya säng iaf för inatt när han vaknade och hostade som mest erbjöd jag en plats bredvid mig men han tackade nej. Jag tjatade lite till, för att slippa springa som en stolle mellan rummen, och till slut gick han med på det.

Godnatt!

Inga kommentarer: