onsdag 19 december 2012

Elvin 3 månader.


Idag (eller igår med tanke på att klockan som vanligt är efter tolv) blir Elvin tre månader. Och snart är det jul. Herre vad tiden rusar iväg! Men det är samtidigt roligt för det händer så mycket.

Elvin känns inte alls som en liten pluttig bebis längre. Sen kan det ju bero på att han väger 7 kg(!). Precis, en liten klump! Han skrattar och pratar för fullt. Men fortfarande med väldigt finstämda små läten. Han skrattar med hela ansiktet ibland men helt tyst. Det ser väldigt roligt ut. När kommer ljuden undrar jag?

Hans mage mår bättre men är inte helt bra. Dock är kvällarna mycket lugnare, trots att han inte vill sova. Det är i princip omöjligt att få honom att somna innan tio. På dagarna sover han bäst på förmiddagen och kan ta en lång lur. Är vi ute och går sover han i stort sett hela tiden. Eftermiddagarna är värre. Han behöver verkligen sova även då men vill inte riktigt. Nu har vi haft nån vecka utan den lilla luren och då är han kinkig tidigare på kvällen vilket gör att den blir låång. Lång och krävande. Men det blir säkert bättre som med allt annat.

Elvin ligger gärna på mage och är stark som tusan i nacken. Annars är han en liten pösmunk som gärna sitter helt nöjd i knät. Mitt knä är oftast mer poppis är babysitter och gym men det varierar. Jag kommer bara ihåg den senaste tiden, glömsk som jag är, och då har det varit så.

Gud så svårt det är att skriva ner allt så här på en gång. Jag lär ju glömma massa saker. Det här inlägget kommer nog att uppdateras flera gånger.

Inga kommentarer: