söndag 16 december 2012

Puh.

Jag tror att årets tråkigaste dag snart har passerat. En plåster till son och en sjuk sambo plus massa saker som skulle fixas är ingen bra kombo. Jag har inte ens borstat tänderna. Det enda produktiva var en promenad med uppgiften att leverera ett gäng julkort. Och den tog alldeles för lång tid pga det extremt tråkiga vädret.

Och just det, Elvin somnade nyss. Bakslaget Allan. Han var trött vid halv sju och fick mat men valde att somna kvart i elva. Kul kille. Det var inte roligt en enda gång faktiskt. Och nu, när "min kväll" äntligen börjar är jag sket slut. Åh.

Imorrn ska Elvin få sin tremånaders-spruta så chansen att det blir en bra dag är väl ganska liten...
Jag önskar mig två saker den kommande veckan- bra väder och en glad son. Egentligen barnvakt också så att jag kan gå på stan utan vagn men min syster kommer hit på torsdag så det ska nog lösa sig. Och då kan jag passa på att färga håret för det var över tre månader sen (ni kan säkert gissa varför). Klippningen får jag ta efter jul...

Elvin skulle säkert säga "kul mamma" om han kunde läsa. Och prata. Jag veet, men ibland måste man gnälla lite.

1 kommentar:

Anna Blixt sa...

sket slut - särskrivning?! jag kommer snart och underlättar vardagen som den ängel jag är, don't you worry.