söndag 16 december 2012

Noll noll noll noll.

Elvin är ju som ni vet en kvällskille. Han brukar somna mellan åtta och halv elva (oftast det senare) och även om han somnar tidigare får vi ofta springa in i sovrummet titt som tätt. Jag har skrivit förut att det även påverkar mina kvällar, som istället tenderar att bli sena nätter. Än så länge funkar det men i januari börjar jag skolan och då får det gärna se annorlunda ut.

Nu kan jag vara uppe till tolv utan att det påverkar mina dagar nämnvärt. Men att jag allt som oftast sitter med telefonen i handen när klockan slår tolv är väl lite knäppt? Det har hänt mer än fyra gånger. Weird alltså. Jag måste försöka att slappna av lite mer och inte sitta vid datorn och telefonen halva nätterna. Det är sällan det är akuta saker jag sysslar med. Men både jag och T är kvällsmänniskor och jag är så extremt effektiv efter 22. Jag hinner ofta mer då än jag gjort hela dagen. Det såg ut så även innan Elvin, det är bara att tiden förskjutits en hel del...

Nu är klockan snart 01:00, Musikhjälpen är på TV:n och jag ligger på spikmattan. Jag känner hur ögonen börjar bli trötta. Skön känsla. Bäst att ta vara på den. Så godnatt kära ni!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: