fredag 21 december 2012

Kom och ta mig långt härifrån...



Suck, pust och alla andra såna ord. Jag är tröött! Och streessad! Tiden räcker inte till och när jag väl har tid är jag så oorganiserad att jag inte hinner nåt iaf. Ja, ni ser ju kaoset i köket/lekplatsen/julklappshörnan/skräpförvaringen.

Det här med att planera saker med en liten gnällig son är inte lätt. Och en sambo som jobbar i butik som kommer hem sent och självklart är helt slut. Just det, vår bil har valt en läglig månad att paja också. Vi har alltså inte lagat den. Den går att köra med men eftersom att det är så kallt vill den inte starta. Så jag går numera överallt.

Jag har ändå lyckats få till några köttbullar till kvällens mini-julbord. Och då var svärmor här och underhöll lilleman lite. Annars hade det på sin höjd blivit en köttlimpa.

Men vet ni? Uppsatsen är godkänd! Så jag har jullov nu. 21 januari drar det igång igen. Och innan dess är det bäst för mig (och övriga familjen) att jag slappnar av lite och blir lite gladare. Och piggare. Ett nytt nyttigare liv måste ta sin början. Fast först nästa år. Socker hit och socker dit får mitt humör att svaja minst sagt.

Imorrn åker jag hem till mamma och pappa och börjar min avslappnade period. Den varar väl till måndag innan tider ska passas igen...

Hej och hå och god jul!

1 kommentar:

Louise sa...

Men lilla du, det blir jul iallafall även om man inte hinner allt och hemmet är rörigt och ett mindre kaos. Elvin känner av om du är uppjagad och stressad , så försök och slappna av. Lättare sagt än gjort och måste du göra 1000 grejer innan jul, ring in nån vän eller förälder. Allt går tusen ggr bättre om man får styra och re utan en gnällig pojk i bakgrunden. Han gillar väl och åka vagn? Be nån ta honom på en promenad, traska Vimmerby runt. Jag håller tummarna för att du finner sinnesro och kan njuta av julen och ledigheten. God jul!