söndag 27 november 2011

Ångest med ett gigantiskt Å

Jag tog paus från praktik, plugg och dator hela helgen. Och fikat inte mindre än tre gånger på två dagar. Man kanske kan säga fyra gånger för jag har provsmakat kardemummadrömmarna och lussebullarna som jag bakade tidigare idag. Det kan hända att jag åt tre bullar... Sen försov jag mig typ tre timmar imorse och det förstörde min dagsplanering. Jag har inte hämtat mig än. Allt det här har gjort att jag hamnat i ett alldeles speciellt tillstånd som kallas: Ångeest!

Är det verkligen måndag imorgon? Måste jag åka tillbaka till Eksjö? Är det sant att jag har tenta om en och en halv vecka? Hinner jag lära mig nåt innan dess? Vad ska jag köpa till alla i julklapp? Räcker pengarna? Hur ska julen firas? Ångeest!

Eh, min ångest kommer inte att dämpas de kommande veckorna. Det är tydligt! Jag ber om ursäkt till min mage i förväg: Tyvärr kan inte maten prioriteras när jag är på resande fot. Och tydligen kan jag inte kontrollera mina nerver i pressade situationer. Det påverkar dig negativt, tyvärr. Men efter jul ska jag försöka att bättra mig. Jag hoppas att vi kan bli sams nästa år!

1 kommentar:

Cilla sa...

Åh jag vet det där med ångest. Men ta det lugnt Emma. Vad gäller tentan är jag säker på att du kommer att lära dig det du ska. Det där med julklappar (och PENGAR) är lite mer knivigt, men det brukar ju ordna sig bra. Som student brukade jag göra egna. Man får det när man är student ;)

Keep your hair on!

Puss å kram