torsdag 24 november 2011

Det kan bli en dyr historia...

Det här med att göra praktik på annan ort är ganska trevligt. Jag får liksom upptäcka en del av Småland som jag hade ganska dålig koll på innan. I tisdags var jag i Sävsjö och Jönköping. I måndags var jag i Vetlanda. Förra veckan var jag i Nässjö. Och idag har jag spenderat hela dagen i Tranås. Och jag körde bil själv fram och tillbaka vilket ger ytterligare koll. Men, eftersom att jag fick syn på Hemtex, Åhlens och några andra spännande affärer från bilfönstret under dagens besök, var jag ju bara tvungen att ta en snabb runda på stan innan jag åkte hem.


Jag hittade givetvis en second-hand-affär som jag bara var tvungen att gå in i. För 70 pix fick jag hela fem ljusstakar. Herregud, FEM kände jag när jag plockade upp dom ur påsen! Jag har tydligen en omedveten förkärlek till just ljusstakar. Tre omålade väntar i en påse hemma också... Sen har jag en konstig ådra i min kropp som verkligen gillar att gå in i alla nya matbutiker jag ser. Eller nya och nya, men nya för mig, just den dagen. Det var därför jag hamnade på Willys igår. Jag har redan hunnit med tre olika här i Eksjö. Och eftesom att jag inte hade sett precis dom dära Wettex-dukarna i någon affär hemma, var jag tvungen att köpa dom. Och polkagrisarna tänkte jag använda som pynt. Förre veckan fick pynt till adventsljusstaken följa med hem. Ni förstår att det kan bli en kostsam historia det här. Tre veckor kvar...



Och Hemtex finns ju hemma i Vimmerby, men dom här fina ljusstakarna från samarbetet med  Design House Stockholm var slut. Dock inte i Tranås. Tur för mig. Eller?

Inga kommentarer: