onsdag 23 november 2011

Jag känner nästan julstämning i Eksjö!

Ser ni så mysigt det ser ut här i Eksjö? Om man bortser från det suddiga vill säga. Jag kan nästan känna lite julstämning! Men när jag går på gatorna här, som jag går på för första gången, har jag en konstig känsla i magen som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Det kan bero på att jag går omkring själv och att jag faktiskt inte hittar så bra. Jag liksom letar mig fram, går på måfå och vips hamnar jag i nån affär. Idag var det på Willys. Det är alltid kul att handla på affärer som vi inte har hemma. Och det finns sjukt många fina hus i Eksjö som jag skulle kunna flytta in i diwekt. Om dom bara hade funnits i Vimmerby...

Just den här bilden skulle kunna vara tagen hemma i Vimseby ju.

En suddig gran framför ett rosa hus.

Och vatten mitt i stan. Fint!

Just på grund av det där suddiga i bilderna sitter jag nu och allvarligt funderar på en ny mobil. Eller egentligen är anledningen att mitt årskort på fria sms och fri surf gick ut förra veckan. It made me think... Hur gör jag nu? Vill ja ha kontantkort ett helt år till? Njae. Vill jag ha den här ganska dåliga mobilen ett år till? Njae. Vill jag istället prova abonnemang för första gången i mitt liv? Kanske. Vill jag tom byta till en iPhone? Kanske. Men kan jag också tänka mig den nya HTC Sensation XL Solo? Kanske.

Efter den här lilla undersökningen med mig själv känner jag mig genast mycket säkrare på att jag nu vill ha ett abonnemang iaf. När jag ringer till någon idag tänker jag alltid på att jag inte får prata för länge för då tar pengarna slut. Jag måste komma ihåg att ladda på mitt kort var 30:e dag för att inte hamna på den hutlöst dyra basprislistan. Ja, men ni förstår! Det är inte så att man gärna sätter sig och väntar i en telefonkö när man har kontankkort och ibland är det liksom nödvändigt.

Nu är ju bara frågan vilket abonnemang jag ska välja? Jag känner ju mest för Halebop, trots att jag har Telia nu. Jag vill inte ha Telia alltså. Men jag vill ringa, surfa och sms:a gratis. Det får kosta max 300kr/månad. Jag har en del att fundera på tydligen...

Published with Blogger-droid v2.0.1

3 kommentarer:

Cilla sa...

Jag rekommenderar 3. Man får ringa och sms för sin pott, alltså den kostnad du betalar i abonnemangsavgift varje månad. Lägg till 49-99 kr för fria sms och fri surf och saken är biff. Och Emma, du måste köpa iphone. Jag har aldrig varit så nöjd med en telefon som min iphone och då glider jag bara omkring med en gammal 3a. Puss å kram

Emma sa...

På Halebop ringer man gratis till alla, samma med surf och sms. Tror det får bli så!
Det kan bli en iPhone! Det är nästan lite spännande! =)
Kram

Sara sa...

Jag har iPhone med Halebop-abonnemang, skitbra! ;)