torsdag 2 februari 2012

Before and after.

Innan röjningen.

Så gott som tomt.

Från köket.
Lilla hallen.


Tadaa!




Nu när jag ser skillnaden så här känner jag mig nöjd. Men det blev två helt nya rum. Så nya att en del gamla saker inte riktigt passar längre... Jag har även lärt mig en del på kuppen. Dels hur lång tid det verkligen kan ta att göra om hemma, även om det bara gäller slipning av några golv. Men jag har också betsat golv för första gången. Jag har legat på knä och målat alla ytor med en liten pensel två gånger. Samtidigt som jag var sjuk så jag har tyckt synd om mig själv många gånger om. Nu är det bara lite pill med att måla lister och trekantsstav kvar. Och piffning, som kanske är det viktigaste. Men det får ta sin tid för jag har bestämt att jag för en gångs skull inte ska stressa fram nåt. Något jag vanligtvis är expert på.

3 kommentarer:

Karin F sa...

Vilken skillnad! Superfint ju! :)

Unknown sa...

Helt skitfint ju! Underbart :)

Pernilla - Mamma till Alwa sa...

Vad fint det blir! Alltid roligt att renovera lite & speciellt när man får så bra resultat :)