söndag 19 februari 2012

Recension av La Roche-Posay

Kommer ni ihåg att jag för knappt två månader sedan skrev om ett nytt märke i badrumsskåpet? Nu har jag använt produkterna varje dag sedan dess och är redo för en recension. Och jag är nöjd. Mycket nöjd till och med.

Med min hy går det inte att förvänta sig mirakel för jag är helt enkelt född med stora porer (ursäkta ärligheten) och det är svårt att råda bot på. Men fet hy och finnar, som uppkommer just pga stora porer, går det tydligen bättre med. Jag har varit sminkfri 80% av dessa knappa två månader och känt mig bekväm med det. Täckstiftet som jag annars använt flitigt har hamnat långt ner i lådan. Jag lovar inga mirakel här men jag vet for a fact att de flesta i min närhet har bättre hy än mig och tror verkligen att ni kommer att uppskatta dessa produkter.

Serien som jag använder heter Effaclar. Tvättgelen är superdryg, löddrar härligt och mascaran försvinner utan problem. Ansiktsvattnet är micofolierande utan att svida och lotionen, som jag använder både morgon och kväll, heter Effaclar K. Jag har produkter speciellt anpassade för fet hy men det finns även för flera andra hudtyper. Produkterna finns på de flesta Apotek Hjärtat (säkert andra också), men i begränsad upplaga. Mitt favoritapotek i Linköping har allt såklart, så behöver ni hjälp är det bara att hojta!

Hej hej!

2 kommentarer:

Johanna Hedqvist sa...

Tycker du att dessa är bättre än Dermalogica? Kram Johanna

Emma sa...

Ja, det tycker jag! Jag har använt Dermalogica i 1,5 år ca och upplevde aldrig så bra hy som jag har nu. Den var mer i obalans. Men om dessa hjälper även i sommar återstår att se. Då brukar min hy göra uppror oavsett produkter.
Puss