söndag 19 februari 2012

Dermalogica vs La Roche-Posay.

Jag fick frågan om jag upplevde La Roche-Posays produkter bättre än Dermalogicas och eftersom att jag provat  även dessa i nästan två år så känner jag mig befogad att svara. (Kul med frågor förresten! Fråga mer!) Ni vet ju att jag har provat det mesta vid det här laget...

Jag vet inte om jag hittade rätt bland Dermalogicas produkter. Jag testade två olika start-paket och köpte till de produkter som jag gillade bäst. Under tiden som jag använde dessa var min hy väldigt upp och ner. I somras var det helt hopplöst. Så dålig hy har jag inte haft på säkert tio år. Men eftersom att min hy är lite knas så behöver jag anpassa produkter efter årstid och hittade nog aldrig rätt där. Eldprovet på mina nya favoriter kommer helt klart bli i sommar.

Svaret är alltså att jag just nu gillar La Roche-Posay bättre. Det är dessutom ett billigare märke och lättare att få tag på. Sen kommer jag nog att komplettera med en bra ansiktsmask och en scrub från ett annat märke.



Jag tar tacksamt emot era skönhetstips och tips på bra produkter ni gillar! Jag brukar alltid säga att jag är på ständig jakt efter de perfekta mysbrallorna och den där braiga mascaran som inte kladdar, ger klumpar och ger fylligare fransar. Min sminklåda är även den full av produkter om ni behöver tips!

6 kommentarer:

Johanna Hedqvist sa...

Spännande för jag har testat båda och har för närvarande Demalogica och tycker tvärtom. Kan vara av samma anledning som du, att jag inte hittat rätt. Demalogica har fixa tillbaka min hy till var den brukade vara (hade nån period med mycket mer knepig hy än vad jag någonsin haft tidigare) å nu vill jag inte sluta med det. Hade ju dock kunnat vara lite billigare men har hittat en brittisk sida där man får nästan halva priset på Dermalogica. Kul att du ville skriva lite om det här! Kram Johanna

Johanna Hedqvist sa...

Tänkte på en sak till... :) vad använder du för smink? puss

Johanna Hedqvist sa...

Tänkte på en sak till... :) vad använder du för smink? puss

Johanna Hedqvist sa...

Ehm hej igen! Kolla mitt senaste inlägg om ansiktshandduk, har du provat den? http://johannahedqvist.blogspot.com/2012/02/skulle-vilja-rekommendera-en-superbra.html

Puss Johanna

Anonym sa...

Hej Emma! Jag tycker fortfarande att du ska testa Mary Kay produkterna.
du får en kostnadsfri facial hemma hos dig, inget köptvång och nöjdhets garanti på produkterna.
// Linda

Annika sa...

En Dermalogicafavorit är Daily Microfoliant Scrub, ett pulver som man blandar med vatten i handen och sen blir ansiktet superfräscht efter en skrubbning med detta :)