onsdag 8 februari 2012

Jag måste börja känna efter.

Jag hade helt glömt hur lite fritid som blev över efter skola och pendling. Kvällarna bara försvinner och jag hinner inte ägna bloggen någon tid. Men jag är ändå glad över att vara igång på riktigt. All ledighet jag haft under jul och en bra bit in i januari påverkar mig fortfarande. Negativt. Jag är helt förslappad, trött och initiativlös. Jag tror att vädret kan ha ett finger med i spelet också. Jag är en person som inte blir speciellt påverkad  av väder, mörker och för lite sömn. Trodde jag. Kanske har det med åldern att göra, jag blir ju trots allt 27 i år, men jag känner inte igen mig själv. Jag borde egentligen gå en kurs i att lära känna min kropp. Jag vet ju knappt om jag är trött ibland. Jag är dålig på att känna efter och det kan ofta vara en bra sak, men jag tror faktiskt att jag måste bli bättre på det.

Jag återgår till slappandet i soffan och ska minsann börja känna efter. En sak som jag vet, utan att känna efter, är att jag behöver komma ut och röra på mig. Jag förstår om man blir deppig när man inte motionerar. Jag behöver en endorfinkick! Helst nu!

Inga kommentarer: