måndag 4 juni 2012

När tiden rusar iväg...

Oj, usch, fy... Så känner jag idag. Det är redan juni. Jag har två tentor den här veckan. Vad hände med tiden? Bebisen är redan drygt 30 cm lång. Jag börjar sommarjobba om en vecka. Och jag slutar skolan på torsdag och ska inte tillbaka förrän i slutet av januari nästa år (om allt går som det ska).

Jag vet att den lilla paniken jag känner just idag mest beror på de stundande tentorna. Jag vill såå gärna klara av dom och kunna lägga plugget bakom mig och njuta av ett välbehövligt sommarlov. Lov är väl att ta i då jag ska jobba i heltid i tio veckor. Men när jag kommer hem kan jag städa, diska, se på tv eller nåt annat kul utan att ha dåligt samvete för att jag borde plugga istället. Jag måste skriva lite C-uppsats under sommaren, men det känns okej. Inget mer bara. Inga måsten. Ingen som säger till mig vad jag ska göra.

På fredag ska jag med glädje städa hela lägenheten. Som jag längtar! Sen på lördag är det årets bästa loppis. Om jag bara kan fokusera några dagar till...

1 kommentar:

Frida Bieberbach sa...

Wiiii Kisa loppisen ; )