söndag 17 februari 2013

#förändringarnastid.

Vad konstigt det är när allt runtomkring en förändras. Det är något jag tänkt på sedan Elvin kom till världen. Mycket kanske är som förut egentligen men eftersom att jag är i en ny situation så känns det annorlunda för mig. Jag är ju samma Emma som innan som tycker om att göra samma saker men jag måste ta hänsyn till en ny liten människa. Egentid är det inte gott om och just nu går den mest åt till att träna. Sen tror jag att omgivningen faktiskt förändras när man blir mamma. Det är liksom underförstått att man inte är lika flexibel som tidigare och att man inte finns där som man tidigare gjorde.

Jag är en sån typ av människa som nästan alltid säger ja till saker. Och hjälper vänner i den mån jag kan. Men det som behöver fixas liksom. Jag har länge känt mig som en stabil vän som alltid finns där. Men så en dag förändrades det. På gott och ont. Det braiga i det är att jag fått lära mig att prioritera mig och mitt liv mer. Jag valde ofta bort plugg och sånt tråkigt och gjorde nåt kul istället. Det dåliga är att jag ständigt går och känner mig lite illa till mods. Jag känner mig inte så där sjukligt hjälpsam längre. Men det är nog bara att lära sig att leva med det. Fast om det är så att någon av mina vänner undrar så finns jag alltid här ändå. Endast lite tjockare om magen och med en fantastisk son som bihang. Och han har ju en pappa också så jag är själv även jag ibland.

Nu sista delen av Twilight, som jag längtat!

3 kommentarer:

Louise sa...

Man måste inse att man måste prioritera sig själv och sitt liv först. Det klart man ska hjälpa sina vänner men med rätt saker. Du har ju nu en egen familj som önskar all din tid och kärlek. Fast man ska ändå göra saker för sig själv, risken finns att det glöms bort och man pysslar bara om barnen, maken och hemmet.

Jag kan inte tänka mig att du har några vidare kilo kvar efter graviditeten. Du såg så fräsch och slank ut då när vi möttes på Bvc. Jag tycker alltid att du strålar! Du är positivitetens och leendets ansikte utåt.

Anonym sa...

Enorma frågor här. Jag är mycket nöjd att kika din artikel. Tack så mycket och jag ser fram att röra dig. Kan du vänligen släpp mig ett mail?

Anna Blixt sa...

hahaha google translate-spam!