tisdag 5 februari 2013

Halleluja (sleep)moment!

Idag hade jag bestämt mig för att låta Elvin sova ute på balkongen. Av flera anledningar. Den främsta för att se om han kunde sova längre än sina vanliga 20-40 min här hemma. I vagnen, när vi är ute och går, kan han sova längre.

Kan ni gissa hur länge han sov? Jag tror faktiskt inte det. Han slog till med hela 1 timme och 40 minuter. Fantastiskt! Jag började ju stressa omkring som en galning här hemma när han hade somnat (det tog 5 minuter att söva honom, värt!!!). Jag diskade, städade, satt lite vid datorn, pluggade lite, möblerade om. Sen ringde Toffe och frågade hur det gick och jag berättade euforiskt hur Elvin hade sovit. Vi lade på och då vaknade han.

Men alltså, jag visste inte att det kunde vara så skönt att ha "egentid" när ens barn sov. Det har jag haft i max 40 minuter och då fått tassa omkring här hemma och vara tyst. Det bästa med att han sov ute var att jag inte störde honom när jag höll på här inne. Och att det var lätt att söva om honom för han vaknade en gång efter 30 min (jaha, here we go again tänkte jag).

Jag är en liten kille som älskar powernaps, men idag lyckades min mamma på nåt märkligt sätt få mig att somna om. Shit, vad utvilad jag kände mig när jag vaknade!


Dagen har varit bra på nästan alla sätt. Iaf vad gäller sömnen. Mr Lätt somnade för natten tio i sju. Sen är det här med förstoppningen mindre kul men det får jag gnälla om en annan dag. Idag känns mycket ändå väldigt positivt.

1 kommentar:

Louise sa...

Hoppas det håller i sig!