måndag 18 februari 2013

Mini me.


Idag är det en stor dag. Jag har namnsdag (Frida) men framför allt så blir Elvin 5 månader. Stora lilla killen. Jag tycker redan att han sitter bättre i stolen. Han hänger inte som han gjorde förra(!) veckan. Det går undan med färdigheterna alltså. Nu snurrar han runt från både mage och rygg mest hela tiden. Han får ofta ena armen i kläm och blir skitförbannad. Han har temperament minimannen.

Vad gäller magen så är den i princip återställd. Lite förstoppad men han lider inte av det som han gjorde där när det började. Han får Lactulos varje dag och det har nog gjort susen. Det är så skönt när man kan fokusera på annat än den där jäkla magen. Jag har även sedan en vecka tillbaka ätit mjölkprodukter så om han nu är överkänslig eller nåt verkar det inte gå över genom min mjölk. Vi slutade ge honom mjlkersättningen samtidigt som jag slutade äta mjölk så troligare är att det var ersättningen. Vi får nog reda ut det där tids nog för även om det för tillfället är bra så vill jag inte riskera att han får så där ont igen.

Nu när vi har varit utan de där i princip sömnlösa nätterna pga magen så tycker jag att det är jobbigt att gå upp  en gång på natten. För han vaknar minst en gång varje natt och vill äta. Det har han fått, men inte mer. Vi har istället prövat med vatten eller stoppat in natten eller buffat i rumpan. Och det tar sig. Han somnar runt halv sju-sju varje kväll (förutom en liten separationsperiod på några dagar förra veckan) och sover till åtta. Men ett till tre uppvak då rå. Till nästa månadsuppdatering hoppas jag att jag får skriva nåt annat.

Han leker bättre i sitt gym och använder faktiskt sina leksaker på rätt sätt nu. Och det var från en dag till en annan. Jag tror att jag suckade över att han bara ville titta på mig så sent som i början av förra veckan. Nu ligger han och leker och rullar runt och skriker, men mest för att lyssna på sig själv. Att bita i leksakerna är favvosysslan. När jag städar efter honom på kvällen är de flesta dyblöta...

Vi kör visst en film ikväll igen så jag får avsluta nu. So long!




2 kommentarer:

Louise sa...

Vad skönt att magen är på rätt köl och att Elvin verkar vara nöjd överlag. Tummen upp:)

Charlotte sa...

Det låter härligt! Precis som det ska vara :)