söndag 1 september 2013

5:2. Nu kör jag.

Jag ska ge mig på det trendigaste som finns just nu, 5:2-dieten. Och den börjar imorrn. Jag ligger i sängen och googlar mig fram i djungeln bland tips och recept. Tanken är att jag ska fasta måndag och torsdag men det går att ändra om det inte funkar varje vecka. Jag har inte tänkt så mycket på varför, hur och allt det där utan tänker bara köra på och se vart det leder.

Jag gjorde samma sak med lösgodis innan vi åkte till Öland vecka 28. Bara bestämde från en dag till en annan att jag inte skulle äta lösgodis på ett tag. Det var helt prestigelöst, inga krav, inget mål och det har funkat. I drygt åtta veckor har jag avstått från lösgodis. Jag har ätit mörk choklad, kakor och annat sött men det var inte det som var grejen. Jag ville mest se om jag verkligen kunde stå emot något som jag gillade så mycket.

Jag vet att det är bra att ha mål och delmål på vägen men just nu orkar jag inte sätta upp mål. Jag får ta det när jag har kommit in i dieten och ser hur det funkar och hur kroppen reagerar.

Jag uppdaterar om läget imorrn. Om jag orkar vill säga. man blir tydligen väldigt trött till en början. Och hungrig såklart. Jag ser nästan fram emot att bli lite hungrig. Men det lär jag nog ångra snabbare än jag anar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Böejade med detta förra veckan och det var mindre hunger och tjurighet än vad jag trodde:) Lycka till! /Josse (Björk;))

Emma sa...

Gött att höra! Och efter första dagen kan jag bara hålla med. Inte alls så illa som jag trodde. Hur funkar det att jobba och äta så lite? Jag är ju bara hemma och är ledig nu. =)