måndag 2 september 2013

Här sitter jag och är hungrig.

Klockan är strax efter 20 och jag ska snart dricka min andra kopp te för dagen. Om jag är hungrig? Ja! Men inte så att det inte är hanterbart. Magen känns tom men inte mer. Jag är nästan alltid hungrig när jag slår upp ögonen på morgonen och idag var inget undantag. Jag åt fiberhavregrynsgröt med lite mjölk och kände mig mätt. Till lunch blev det två kokta ägg och lite senare ett äpple. Jag åt en brödskiva till kvällsmat. Ingen bra matdag men det är iaf 500 kalorier. Och det är vad man som tjej ska få i sig på sina fastedagar. I fortsättningen ska jag se till att få i mig lite mer varierad mat på mina fastedagar. Men samtidigt har det varit ganska skönt att inte styra så mycket. Jag gillar inte att styra i köket. Och jag är alltid hungrigare på förmiddagarna så jag tänker äta lunch och middag och kanske ett lättare mellanmål om kalorierna räcker till.

Torsdag är nästa fastedag och då ska jag också få i mig mer vatten. Det är även bra utfyllnad i magen om man är hungrig.

Sammanfattat en bra första dag. Jag tror inte att det blir några problem att fortsätta. Sen tror jag att frukosten imorgon smakar lite bättre än vad den brukar.

Inga kommentarer: