söndag 8 september 2013

Nya minnen att spara.





En fantastisk helg är snart över och sparad i minnesbanken där uppe. Jag åkte till Jönköping i fredags för övernattning och trevligt sällskap för att sedan tidigt igår morse fortsätta mot Stockholm. Tjejmilen var målet för tre av fem före detta sjukgymnaststudenter. Jag och Sara ,som är nybliven mamma, och hennes lilla Lydia var hejarklack. Det var härligt väder ute på Gärdet och timmarna gick snabbt. Alla kom i mål och var nöjda med sina resultat.Kvällen fortsatte i en mysig lägenhet i Aspudden med god mat. Idag åt vi en supergod brunch på Petite France innan jag begav mig mot bussen.

Det här är en sån där helg som man, hur man än försöker, inte hittar något negativt med. Allt har bara varit så bra. Vädret sätter lite extra guldkant såklart. Och Stockholm är underbart. Jag får alltid en speciell känsla i kroppen när jag är där. Och jag vill tillbaka snart. Tur då att vi har biljetter till Sveriges VM-kvalmatch mot Tyskland i oktober. Så jag behöver inte vänta länge.

Vilken lycka det är att ha fyra fina vänner utspridda i landet och det kan gå länge mellan gångerna vi ses, men när vi väl gör det så är allt som vanligt. Det är nog annorlunda att träffa nya vänner senare i livet som dessutom delar samma intressen. I vårt fall var det utbildningen som förde oss samman. Under tre år delade vi det mesta och lärde känna varandra innan och utan. Träffas man när man är 18 hinner det hända så mycket i livet och man förändras som person under de kommande åren. Men när man är drygt 25 så tror jag att man hittat sig själv och vet vem man är. Det är en bra grund för en lång vänskap.

Inga kommentarer: