måndag 22 juli 2013

Upptäckt: Ingebo Hagar.



Varför är man så dålig på att upptäcka saker som finns så nära? Nu har jag varit i Ingebo Hagar en gång tidigare. En gång. Det är ju ingenting. Vi var med ett par kompisar som inte varit där innan. Och jag vet många som aldrig varit där. Inte för att man måste åka dit eller så men jag kan tänka mig att det är så med många lokala sevärdheter. Man vet att de finns men that's it. Eller? Jag har tex bara varit på Astrid Lindgrens Näs en gång och varit kulturell. Fikat desto fler gånger. Ja, sen slutar nog min lista på saker jag gjort i Vimmerby. Förutom Astrid Lindgrens Värld då. Men jag hade nog fortfarande kunnat räkna till tre besök om det inte vore för Elvin. Nu har jag tappat räkningen. Man kan ju faktiskt gå dit utan barn och ha trevligt utan problem.

Jaja, iaf, Ingebo Hagar är ett ekocafé, alltså allt som serveras är ekologiskt. Pizzorna är underbart goda! Man kan även titta på får, höns, kaniner, ankor eller spela boll eller bara ha det bra i det gröna om man inte vill äta. Men man bör äta, för det är gott.

Nu ska jag passa på att ta det lilla lugna när vilddjuret sover. Hej hej!

Inga kommentarer: