måndag 10 februari 2014

Giftfritt.

Gjord av återvunnen plast utan metalldetaljer och förpackas i returpappkartong. Bra tänk! Från ekokul.se.
Elvin har vääldigt många leksaker. För tillfället är nog både han och jag ganska nöjda. Många leksaker är i plast och jag vet att det inte är bra. Det är svårt att rensa allt på en gång och vissa saker får nog stanna. Men det är värt att tänka på, det där med att köpa och köpa och köpa och framförallt köpa nytt. Jag köper gärna roliga leksaker men allt behöver inte vara nytt. Flera leksaker är begagnade och vissa hade jag som liten så där är förhoppningsvis de farligaste ämnena redan borta.

Men som tur är finns det ju bra alternativ även om man vill köpa nytt. ekokul.se, ekoleko.se och retrolek.se är bara tre av den uppsjö bra sidor på nätet. Och jag köper gärna nytt lite då och då.



Inga kommentarer: