tisdag 25 oktober 2011

Fyra banker, tre kort, två dosor...

Lön, lån, räkningar... Jag har styrt upp min ekonomi för denna månad. Och det blir bara krångligare, men det är självvalt. Jag har numera fyra olika banker, tre kort och två internetdosor.

Från och med idag är jag en ICA-student. Det innebär att jag får internetbank och kort gratis under min studietid. Det ingår även dubbel bonus på alla inköp och studentrabatter. Det kunde jag ju bara inte gå miste om eftersom att jag handlar i princip all mat på ICA. Men en helt ny inernetbank att sätta sig in i och ännu ett konto att föra över pengar till känns sådär.

För att göra det lite krångligare har jag även ett MedMera-kort som jag måste föra över pengar på varje månad, då Vår Middag dras därifrån. Inte konstigt att jag har suttit här i över en timme. Men stenkoll på ekonomin får jag på köpet och det kan ju vara bra ibland...

Inga kommentarer: