torsdag 22 december 2011

Julkänslor.


Att slå in paket, tända ljus, baka kakor (och härma fina Frida) och leka julklappslek ger mig julkänslor. Och det är ju tur att dom har hittat hit nu dan' före dan' före dan'. Herregud vad tiden går snabbt! Jag ska fylla på med lite extra juligheter idag tänkte jag. Jag ska nämligen hem till Kisa och träffa bästa syster som jag inte sett sen augusti. Vi ska baka pepparkakor med mamsen. Och fylla på sockerdepåerna...

Var det nån som såg på Kvällsöppet igår? Dom pratade om vårt svenska sockerberoende. Jag satt i soffan och hade huvudvärk, förmodligen på grund av allt socker jag proppat i mig de senaste dagarna. Men jag ser slutet på problemet. Det nya året. För mig funkar det verkligen med nystart. Eller det brukar göra det. Det återstår att se.

2 kommentarer:

Frida sa...

ååå man tackar...fina Frida hihihihi. Ser underbart ut! Hälsa så gott hem till systeryster och ha en fin kväll. Kram Frida

Emma sa...

Jag bytte ut kardemummadrömmar mot pepparkakor idag! =) Herregud, det finns ingen hejd på sötsakerna i dessa juletider!