torsdag 1 december 2011

Rött, vitt och lite grönt.


Det blir ingen modern jul här hemma i år. Jag kände för traditionellt rött och vitt. Även klapparna blir röda och vita. Jag hittade inslagspapper som passade på Lagerhaus. Sen tog jag en sväng i skogen förra veckan och plockade lingonris och

På tal om något helt annat så är jag hemma i Vimmerby ikväll. Efter en riktigt lång dag som började vid 8 och slutade vid halv sex i Jönköping + 1,5 timme i bilen kollar jag gårdagens Greys (och gråter lite) i soffan och käkar kvällsmat. Och jag är helt ensam hemma. T är på jobbresa i Sälen. Oturligt nog hinner jag åka till Jönköping på söndag innan han är hemma. Det känns helt konstigt att vi inte kommer att ses på typ två veckor. Jag får glädja mig åt att jag träffar alla klasskompisar igen imorrn efter nästan fyra veckor. Eftersom att det är tentatider för mig så kanske det är lika bra med lite lugn och ro. Men det är inte roligt att vara själv...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är minsann inne och kollar din blogg ibland, men är inte så bra på att kommentera tyvärr. Du vet att jag gillar dig och din stil, är glad att ha dig i "min" släkt!
Kramar Victoria (lycka till med tentorna)

Emma sa...

Ja, det vet jag ju och det gillar jag! =) Detsamma, Vickan! Det känns nästan lite som min släkt också ibland! =)
Tack, tack! Dom närmar sig med stormsteg...