tisdag 7 juni 2011

Dagens tips

Jag hade från början tänkt att komma med en himlans massa bra tips i den här bloggen, men insåg snart att det var kämpigt att leta fynd hela tiden. Jag vill ju bara tipsa om sånt jag själv har provat och gillar. Jag provar många saker, men gillar långt ifrån allt. Men en sak som skulle underlätta kökslivet för många kan jag ju bara inte strunt i att tipsa om. Det är så fiffigt så ni förstår inte! Durkslagens tid vid pastakok mm är förbi.

Det började i Ullared för drygt ett år sedan när jag hittade ett "halvt plastlock med hål i". Det skulle fungera till de flesta kastruller och användas istället för ett durkslag. Jag blev impad. Det fungerade. Tills för nån månad sen då plasten, som blivit böjd av värmen, inte längre håller tätt. Jag sörjde när jag inte hittade något nytt i Ullared. Men så i onsdags när jag skulle in på Önska i Linköping och köpa ett presentkort stod det ett liknande från Rosti i kassan. Ödet!

Så här ser det ut. Köp ett med detsamma! (Det kan hända att nån tycker att jag överdriver lite. Det är ju bara en liten plastsak liksom. Ja, men jag hatar att diska durkslag och de tar massa plats i diskstället ju.)


Inga kommentarer: