torsdag 9 juni 2011

Junibarn

Nästa vecka infaller min födelsedag. Det märks att det börjar dra ihop sig, för idag ringde min syster och berättade vad hon hade tänka köpa men inte skulle köpa längre ifall jag inte ville ha det. Förstod ni?

Hon ville egentligen bara säga att det hon hade tänkt köpa var något hon kom på innan jag skrev det här i bloggen. Alltså skryta lite. Eller nåt. Rolig syrra liksom. Då sa jag att hon är precis som T. Ska hålla på att berätta saker som det de köpt eller inte köpt eller tänkt att köpa men lämnat tillbaka... Så mycket bryr jag mig inte. Jag brukar bara säga att det inte kan vara så svårt, när jag alltid önskar mig saker.

T vill helst berätta vad han köpt för att kolla så att det blir bra. Och som på beställning, när han kom hem idag frågade han om jag önskade mig något mer eller om jag fortfarande önskade mig samma saker som jag sagt innan. Han hade nämligen haft en sak på gång i ett par veckor, men hade nu gett upp det, för han hade hört mig säga att det var fler saker (än de jag skrev i bloggen) jag önskade mig. Då sa jag att jag alltid vill ha saker. Jag letar efter nya, fina saker hela tiden! Som andra suktar efter nya kläder, suktar jag efter nya prylar till hemmet.

Min önskelista skulle kunna bli superlång. Men det är lika mycket för min skull! Jag gillar att ha listor och bocka av på. Speciellt nu i sommar när jag tjänar lite pengar tycker jag att det är extra kul att fundera på vad jag ska köpa.

Ett rörigt inlägg, men min kära syster och pojkvän är lite röriga. Och ack så lika! Det säger ju en hel del att båda, på samma dag, diskuterar i princip samma sak. Men det är mest gulligt tycker jag!

Nu ska det bli spännande att se hur det här slutar. Jag tror inte att det är över. En gång fick jag födelsedagspresent veckan innan jul...

Inga kommentarer: