tisdag 28 juni 2011

Fotoskola

Jag följer en blogg som tipsade om en annan blogg som ska ha en fotoskola. På bloggen. Gud så roligt! Jag är tydligen sämst på att ta bilder lärde jag mig efter första "lektionen". Under tio veckor ska fotoskolan hålla på och man gör läxor till varje gång. Jag är helt säker på att jag kommer att lära mig massor av bra saker! Bloggen heter Happy Days. Man får även följa ett husbygge och annat skoj, så är man inte intresserad av att bli en bättre hobbyfotograf finns det mycket mer att läsa.

Senast imorgon ska läxan publiceras i bloggen. Jag hoppas att jag hinner.

"Första läxan!
-Hitta ett valfritt motiv och fotografera det på 2-3 olika sätt genom att tänka på det vi nyss lärt oss i detta kapitel om vinklar och perspektiv. När du gjort läxan publicera den i din blogg och tag med länken till ditt inlägg som en kommentar till detta kapitel. Alla som gjort läxan publiceras i en länklista här i detta inlägg så man enkelt kan följa upp varandra. Har du ingen blogg är det klart att du får vara med i alla fall! "

Visst låter det kul? 

1 kommentar:

Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge! sa...

Vad roligt att du vill vara med i min fotoskola, det glädjer mig! Hinner du inte göra första läxan så går det bra att ta sig an del 2 som kommer imorgon istället. :-)