onsdag 15 juni 2011

Nytt i sminkväskan


Jag köpte nytt smink för ett tag sen. Både puder och rouge var slut och min hy i stort behov av bra grejer. Jag slog på stort och köpte mineralpuder, borste och ett solpuder av märket Idun. Det är toppen måste jag säga! Tyvärr dyrt... Pudret är transparent, jag hatar att se sminkad ut, och ska motverka blank hy. Solpudret ger en fin färg och lyster. Men jag har haft en dålig dagcreme under som gjorde min hy alldeles för fet. Nu har jag bytt och det fungerar mycket bättre. Ifall ni vill veta. Behöver ni bra smink är detta värt att satsa på. Säger nån med dålig hy, kom ihåg det.

Nytt smink och dynor till utemöblerna har stått längst upp på min inköpslista länge nu, och idag hittade jag även dynor och kan bocka av. Jag har letat efter dynor på flera ställen, bla i Köpenhamn, och alla ställen utom ÖB här i stan. Antingen finns de inte i inte rätt färg, inte tillräckligt många eller så blir det alldeles för dyrt. Idag hittade jag fyra stycken svarta dynor för 49:- styck på just ÖB. Det absolut billigaste hittills. Jag slog till. Och borde vid det här laget veta att det oftast är här i stan jag hittar de bästa sakerna.

Allstå bra smink och billiga dynor till utemöblerna blir tipsen i dagens urroliga inlägg. Jag ska bättra mig. Men jag tänker att det är bättre att skriva lite halvbra inlägg, än att ta en paus.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig!
Tänkte bara tipsa dig om Mary Kays hudvårds serie och smink produkter.
Hör av dig om du är intresserad av att testa.
Kram Linda K