torsdag 12 april 2012

Kick it, Bubblan!

Alltså inte trodde jag att man kunde le tills man typ får kramp och skriva så att fingrarna nästan domnar bara genom att hänga lite på Facebook. Jag hade ju väntat mig ett par gratulationer igår såklart eftersom att mina blogginlägg länkas dit. Men jag hade inte förväntat mig att jag skulle tycka att det var så kul! Sann facebook-bekräftelse är den enda rätta bekräftelsen! Jag chattade med gamla klasskompisar och bestämde fikadejt med en annan gravid tjej och herregud så jag höll på.

Jag tror att min glädje smittade av sig på Bubblan där inne i magen för jag tror att jag kände första sparkarna igår. Min mage kan vara rejält bubblig emellanåt, men det är ju liksom i tarmarna. Det som jag kände igår var längre ner på magen. Först som bubblande rörelser, men sen tryckte jag handen ganska hårt mot magen och jag kände något som typ pickade mot handen där inne. Var det sparkar tro ni, ni som har stenkoll på sånt där ute? Jag hoppas det! Om jag var glad innan så var det inget mot det leende jag somnade med igår.


/Ett happyface

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det var säkert kotten du kände :) Wiiii!
Jag låg på rygg en kväll i v 17 med Viggo i magen och trodde att jag hade muskelryckningar där nere i magen. Men det var ju lille Vigge som pickade på. Vi både såg och kände de första små kickarna samtidigt :)
PUSS

Unknown sa...

Det var säkert kotten du kände :) Wiiii!
Jag låg på rygg en kväll i v 17 med Viggo i magen och trodde att jag hade muskelryckningar där nere i magen. Men det var ju lille Vigge som pickade på. Vi både såg och kände de första små kickarna samtidigt :)
PUSS

Frida Bieberbach sa...

Ååå vad mysigt, jag tror också det var den lille som sa tjena! Kram