tisdag 17 juli 2012

Inte åh som i" åh vad gullig"...

Utan åh som i "åh vad irriterad jag är"... Klockan är tio i sex och jag har inte ätit sen ett. Det är alldeles för många timmar för mig en vanligt sketen tisdag. Hade det varit lördag hade det säkert gått utan bekymmer. Men just idag är det ingen hit.

Jag fick vänta alldeles för länge på affären jag gick till efter jobbet, jag fick gå 25 extra meter för att lämna posten (jo, jättejobbigt) sen har telefonen ringt och låtit för många gånger och jag fick styra med saker jag inte tänkt (bara jobbigt just idag och då). Inte nog med det, jag blev helt otippat sugen på stuvade makaroner och fick gå till Konsum och handla vilket var jättejobbigt.

Lilla Bubblan där inne ska bestämt inte sova eller vara lugn ens när jag är ute och rör på mig. Man kan ju tro att jag har fönstertittatsjukan eller nåt för jag får stanna var femte meter när kickarna på urinblåsan gör att det bränner till som satan. Åh... 64 dagar kvar...

Sen har jag torra läppar och ont i ryggen. Men det tar sig, nu är klockan 18:00 och makaronerna ska bara koka i 25 min till. Åh...

Tillägg 18:21: Makaronerna blev supergoda och jag får snart sätta mig vid symaskinen igen. Det kanske kan bli människa av mig igen idag.

Tillägg 22:00: Jag har sytt som en riktig hemmafru och druckit en god drink till det. Känner mig väldigt nöjd med kvällens arbete just nu. Men fy fasen vad skönt det ska bli att sova för det känns som att min rygg går av på mitten om jag inte lägger mig ner snart.

Inga kommentarer: