onsdag 25 juli 2012

Vecka 33.

Imorgon har ännu en vecka passerat. En något varmare sådan. Dom där extra graderna känns verkligen och jag gillar det inte. Benen svullnar och jag svettas sjukt mycket. Det är jobbigt att ta sig fram även på cykel. Men tvätten torkar väldigt snabbt ute på balkongen så det är inte bara negativt.

Jag var på MVC idag och magen hade vuxit och följer kurvan. Lilla B däremot ligger fortfarande med huvudet uppåt. Jag vet att det inte är riktigt dags för fixeringen än men när barnmorskan bokade in datum för vändningsförsök blir man ju lite nojjig. Och planerat kejsarsnitt är ord jag helst inte vill veta av. Men, på tre veckor kan mycket hända och jag hoppas att Bubblan tar sitt förnuft till fånga och låter tyngdkraften göra sitt.

2 kommentarer:

Louise sa...

Bara lugn, h*n kommer vända sig på ett eller annat sätt. Jag vet en tjej som hade fått tid för vändning men när hon kom ner till Västervik hade flickan vänt sig rätt. Har du ett tryck neråt? Att det känns som bebisen är halvvägs ute? Så brukar det kännas när huvudet är fixerat och det borrar sig neråt. Du kanske känner likadant även att fötterna är neråt. Mina 3 har ju legat startklara sen v 33 så det har känts när de åker längre och längre ner. Hoppas du slipper allt vad vändning och kejsarsnitt heter. Att föda "normalt" är bland det häftigaste som finns men skulle de bli kejsarsnitt så får du hoppas på att förlossning nr 2 blir vaginalt;) Lycka till och jag håller tummarna för att h*n vänder sig, att h*n kommer på utsatt datum (kanske nåt tidigare) och att hela BB tiden blir en härlig tid.

Emma sa...

Åh, tack! Man blir ju lite orolig. Och då är inte jag den oroliga typen. Men jag hoppas och tror att nåt hinner hända på tre veckor!
Trycket är mest utåt naveln än så länge. Och mot kissblåsan... =)