onsdag 18 juli 2012

Ett litet bebisnäste.

Mitt Babynest är nu klart och jag väntar bara på att Lilla B ska kunna börja använda det. Min kompis Johanna som sytt ett likadant är jättenöjd med sitt. Hon blev tipsad om att ett Babynest var en toppengrej som man bara måste ha. Det finns att köpa färdigsydda för ca 700-900 kronor (säkert billigare också), men Johanna sydde ett själv och då kan ju inte jag vara sämre.

Tyget är ett par gamla gardiner som mamma hittade. Övriga tillbehör kostade mig knappt 300 kronor (200 om jag hade tänkt lite till...) och det tog drygt tre timmar att sy färdigt allt. Väl värt besväret och man känner sig väldigt duktig efteråt. Jag tänker inte lägga ut nån beskrivning utan länkar till den jag följde här. Men jag har en massa tips om nån är sugen på att sy själv, så fråga på.


Så här står det på babynest.se (dom gör det svenska originalet):

"I Babynest trivs och sover din baby väldigt gott. Det blir tryggt, mjukt och ombonat precis som i mammas mage. På natten är den perfekt att ha mellan mamma och pappa, så sover alla tryggt och gott. Babynest passar också bra i spjälsängen, barnvagnen, soffan mm, så känns det inte så ödsligt stort. Används från nyfödd till 6 månaders ålder. Gör det också lättare att lära sig sova i egen säng. Babynest är perfekt att ha med sig på resan så babyn känner sig hemma även när ni är borta."

Inga kommentarer: