söndag 29 juli 2012

Vila och antioxidanter är bra medicin.


En god natts sömn hade gjort den här söndagen fulländad. Tyvärr sov vi i en alldeles för liten säng i ett rum som var alldeles för varmt. Men Kisa-lugnet gör ändå gott för själen. Och det bjuds alltid på god mat. Och andra onyttig- och nyttigheter. Blåbär till frukost och egengjord blåbärspaj till kvällsmat står nog för det rekommenderade dagliga intaget av antioxidanter.

Men man blir trött av lugnet, avslappnad liksom. Jag hoppas att det innebär att jag får sova en hel natt ostört. Eller ostört och ostört. Det är jag själv som stör genom att vara svettig och vända och vrida på mig. Lilla B gör också sitt när det är full rulle i magen till strax innan tolv. Snacka om kvällsrutiner. Men dom stör mina...

Published with Blogger-droid v2.0.6

3 kommentarer:

Louise sa...

Är bebisen mer lugn efter midnatt? Wilgot hade sin vakentid i magen från kl 22:30- 01 och det har han även sen han föddes. Så ställ in dig på de, att vara vaken hans/hennes tider. Snacka om att bestämma från start:)

Jag håller tummarna för att nätterna blir svala igen, det är jobbigt för alla att inte kunna sova men extra jobbigt ifall man är gravid. Vakentid, kisspauser, svettas, svårt att hitta en bekväm sovställning mm. Det sägs att allt är en förberedelse för vad som hända skall.

Emma sa...

Just nu är det full rulle. Mellan typ 21-24 är den som mest aktiv.
Det är härliga kvällar vi har framför oss då! =) Bara det inte är för alltid.. =)

Louise sa...

Nej absolut inte! Sen får de in rutierna som du vill ha iaf vid läggdags.