torsdag 18 april 2013

Den mest händelserika hittills tror jag.

Ojojoj, vad han utvecklas hela tiden vårt lilla minimonster! Och idag blir han sju månader. Det har vi firat med att... glömma att han ens blev sju månader. Jag var helt inställd på den 19:e, imorrn alltså. Han skulle ha kommit den nittonde och det kommer jag förmodligen inte glömma i första taget. Jag kom på det nyss och nu ligger han och sover. Inte för att vi skulle ha ätit tårta eller så men han kunde ju iaf fått en extra puss.

Numera tar han sig fram riktigt bra på golvet genom att dra sig framåt med händerna och skjuta ifrån med fötterna. Han övar också på plankan med rumpan rakt upp i luften en hel del. Sen lägger han sig lite nonchalant på sidan för att vila lite. Och han ser ALLT. Allt ska pillas på och stoppas i munnen. Prickar i golvet är väldigt roligt att pilla på. Sen krafsar han väldigt mycket. Verkligen krafsar. Resesängen som han sover i för tillfället eftersom att vi bor i Kisa har nätväggar och är extremt krafsvänlig. Och det hörs lång väg. Som ett sista försök att hålla sig vaken för han gör det med slutna ögon till slut.

Det känns mest som att det är hans medvetenhet som utvecklats men den gör så mycket. Han blir mer och mer en liten människa för varje dag som går. Bara att han sträcker upp händerna när han ska upp ur matstolen är ju helt fantastiskt.

Finmotoriken får han jobba med lite. Jag försöker träna med smörgåsen på morgnarna med bitarna hamnar mitt i handen och frustrationen kommer ganska snabbt. För tålamodet han inte blivit bättre. Hehe.

Fler saker borde hans pappa fylla på med för jag har inte varit hemma på hela veckan. Dåligt samvete, ja visst. Och inte på hela nästa vecka heller. Det känns jättekonstigt men bra ändå av den anledningen att Toffe, min mamma, pappa och farmor (som alla hjälper till att passa honom) får bra koll på läget. Otur att han har haft strul med magen och typ bajsat ner sig fem gånger om dagen bara. Och snorat. Jag undrar om det kan vara tänder på g?

Sömnen blir bättre och bättre och hoppet om en hel natt är allra högst levande.

Nu ska jag nog gå och lägga mig. Klockan ringer 04:30, som alla andra där den här veckan. Och nästa vecka... Håll tummarna för skönhetssömn i helgen!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: