fredag 19 april 2013

Tandagnisslan.

Min fredag har precis börjat på riktigt och den lär inte bli lång. Jag är ensam hemma och ska äta lite glass innan jag förhoppningsvis somnar som en klubbad säl. Jag har nämligen varit vaken sen tre imorse. Och har sovit riktigt dåligt hela veckan, men det kunde faktiskt varit värre. Min första praktikvecka har varit jätterolig.

Otur bara att Elvins första tänder valde att komma just nu. Eller dom har inte tittat upp, men man anar dom små sockerbitarna. Min farmor och pappa har haft fullt upp i två dagar. Med mammas stöd när hon slutat jobbet.

Jag skulle tro att Elvin haft alla symptom på tandsprickning under de senaste två veckorna. Feber, förkylning, sovit och ätit dåligt, varit extremt gnällig och ledsen sen en hemskt kass mage. Stackarn! Mellan 03:00 och 03:40 hade jag bytt tre bajsblöjor. Och 04:30 skulle klockan ringa. Jag var iaf pigg då.

Nu ska jag njuta av att vara själv en stund. Och lägga undan telefonen. Det där med att alltid känna att man måste finnas tillgänglig och alltid svara på sms och samtal tär på mig. Det kräver nog ett eget inlägg.

Fin fredagskväll till er!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: