fredag 8 april 2011

Bilbekymmer

Det är ju underbart att ha bil på nästan alla sätt. Inte när man måste sköta om den. Nästa vecka ska den på långresa och innan dess behöver vinterdäcken tas bort, bilen tvättas och städas. Den ser ut som skit! Jag är fattig och har inte råd med professionell hjälp och eftersom att jag är ute i sista sekunden har min sambo inte tid, vilket jag förstår. Sommardäcken är på vinden och är asjobbiga att ta ner, på vår parkering finns ingen el så jag kan inte städa den där och jag kan inte byta däcken själv, vi har heller ingen vattenslang att trolla fram. Jag hatar att be om hjälp! Jag vill inte vara ett problem för någon och jag vill absolut inte be om gratistjänster. Åh... Det här måste jag verkligen lösa själv! Det är mest mitt problem eftersom att det är jag som ska ha bilen. Men jag vill inte fixa...

Det är vid såna här tillfällen som jag vill ha mamma och pappa ännu närmre. Dom kan jag be om hjälp.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ta då med bilen upp hit imorgon! Vi har allt du behöver här! Allt utom shampo till den finns här! Jag lovar, gör det nu!
Puss

Unknown sa...

Jag är btw en jävel på däckbyte ;)

Emma sa...

Va?! Det vore ju toppen! Åh, vad glad jag blir! Tack, tack, tack!

Unknown sa...

Jamen det är självklart! Kom upp på fm någon gång så hjälps vi åt, det ska bli toppenväder! Hoppas på mindre storm bara! Jag går och lägger mej nu, men vi hörs imorgon :) puss