lördag 23 april 2011

Loppisfyndmakeovers

Jag har två mindre projekt på gång här hemma. Jättesmå om man jämför med många andra så här års. Jag har nästan alltid ett projekt, men det kan ta väldigt lång tid att få det klart. Jag har saker som jag ska göra i sommar, när jag har tid. Jag har egentligen tid nu, men då blir plugget lidande.


Det ena är en fin tavelram som ska målas. Jag samlar på ramar i den här stilen, i olika storlekar. Jag har fem sedan tidigare som är målade svarta. Det kanske kan vara fint med en i vitt som bryter av. Eller?




Det andra är aningens större. En riktigt ful bänk, som just nu står på balkongen, ska målas vit och stå i hallen. Någon har verkligen misshandlat den stackarn... Jag hittade den på en loppis och såg en möjlighet. Hoppas att den går att fixa!

Inga kommentarer: