onsdag 13 april 2011

Tröttsamt.

Jag bestämde med mig själv förut att det skulle bli en lugn, stressfri kväll utan plugg. Och det blev det! Det måste jag ta igen imorgon men det visste jag innan. Om jag är lika pigg imorgon som jag varit idag så blir det nemas problemas. Och det trots fjuttiga 4,5 timmars sömn inatt. (Jag kunde verkligen inte somna igår, jag var skitpigg. Det slutade med att jag gick ut i soffan och la mig. När jag inte kan somna måste det vara knäpptyst. Och det är det aldrig i sovrummet...)

Men till dagens pigga jag då och ett exempel på hur trött jag vanligtvis är.
Under de sex veckorna på praktiken, och vanliga skoldagar också, somnade jag efter fem minuter på tåget och vaknade strax innan perrongen, helt färdig. Samma sak på hemresorna. Idag höll jag mig vaken ända till Linköping(!) trots flera försök till sömn. På hemvägen somnade jag till strax efter Kisa. Det beror nog på sjukdomen och en lång tids sängvistelse. Jag anser mig äntligen ha kommit ur den konstanta tröttheten. Yes! Hoppas att det håller i sig till helgen, för den innehåller nog allt annat än sömn. På ett bra sätt.


Det återstår att se om jag somnar inatt. Halvvägs in i Big Brother är jag lika pigg som på tåget.

Uppdatering två minuter senare: Jag har gäspat tre gånger! Måste tyvärr borsta tänderna och ta bort sminket, så jag lär väl piggna till.

Inga kommentarer: