torsdag 28 juli 2011

En bra dag

Jag har varit ledig idag och hunnit med massa saker. (Fantastisk känsla efter att ha jobbat varje dag sen 7:e juni. Det är bara drygt 8 veckor och det gör ju folk hela tiden. Folk ja, men jag är student. Jag är en urkramad, sönderstressad, trasig student som bara vill ha sommarlov. Jag känner mig bitter på jobbet, rent av tjurig ibland, och det är inte likt mig. Jag får höra hela tiden att om man pluggar ska man jobba på sommaren. Jo tack, jag vet. Ekonomin för hela året står på spel. Men jag blir trött på att höra tjatet. Jag som är ung bla bla bla... Kan man få vara lite sur för att man måste jobba? Kan man få vara lite bitter för att varenda jäkel man vanligtvis umgås med har semester? Kan man det? Va, va, va? Imorgon är jag också ledig och ska säkert ha dåligt samvete för det. Men det har jag inte. Jag drar iväg med bästa gänget till en stuga på kusten. Det kommer förmodligen regna på oss, men vi är förberedda. Kortlek och gummistövlar är nedpackade.)

Jag har hängt nere på Ceos och käkat lunch mitt bland alla fotbollstokar, kollade match på Vimarvallen, fikade hos svärföräldrarna, där jag fick finfina saker eftersom att jag blomvaktade i två veckor, sen drog jag och T till Västervik, jag shoppade, sen åt vi pizza. Efter det drog vi till Pop och Sandy, drack lite saft och kaffe, hämtade en matta och åkte hem. Vilken dag!

Jag skulle helst vilja möblera om nu och se hur fint det blir med nya mattan, men det är jag nog ensam om. Jag tar det på söndag och återkommer med en tjusig bild.

Inga kommentarer: