tisdag 5 juli 2011

Fix som ger pix

Oj vad det har fixats på loppisen ikväll! Jag kom hem alldeles för sent. Jag längtar verkligen tills vi slår upp portarna på lördag, men nästan lika mycket till allt är över. Det är mycket fix nämligen. Skyltar ska skrivas och sättas upp, alla saker ska prismärkas och inte minst ställas i ordning. Jag har för mycket saker har jag insett. Jag får inte plats...

Jag tycker om att ha saker att ha saker på g och sitter inte gärna still i soffan en kväll, men nu längtar jag. Mina hemmaprojekt börjar så sakteliga bli klara och än så länge har jag inga nya som väntar. Så jag känner att jag med gott samvete kan maratonkolla på serier nästa vecka. Och läsa ut nästa bok.

Ni kanske längtar lika mycket som jag gör förresten, mitt loppistjat gnager nästan hål i huvudet på mig. Kommer ni och hjälper oss att bli av med lite saker då? Då blir vi glada! Jag har en liten lista på saker jag vill köpa för loppisslantarna. För några räknar jag kallt med. Om det gick i gråaste april borde det gå nu mitt i grönaste juli.

Ses på lördag eller söndag, nån gång mellan 10 och 14!

Inga kommentarer: