torsdag 7 juli 2011

Från verkligheten

Jag följer många bloggar varje dag. En av mina favoriter är Cecilia Blankens som skriver för mama. Hon är riktigt bra på att skriva. Ironiskt, fyndigt, kärleksfullt, hon stavar helt korrekt och har förmågan att fånga mitt intresse. En bra blogg helt enkelt. Den här veckan är hon på semester och har bjudit in gästbloggare. Vanliga tjejer, alltså mammor, som skriver helt fina berättelser tagna direkt ut livet. Läs! Jag är ju ingen mamma, men hoppas bli en vacker dag, och kanske inte förstår eller kan känna, men nåt känner jag. Det är verkliga saker de skriver om. Inte bara rosa fluffiga moln. Livet kan vara rosafluffigt ibland, men oftast bara i korta stunder. Om jag ska kunna tycka om eller älska en människa vill jag se bakom det där fluffiga. Livet är inte bara bra hela tiden.

Just nu känner jag mig medelpositiv. Inte medelnegativ. Jag ser fram emot loppisen i helgen, men innan jag kan  slappna av helt ocj njuta ska ett kalas och det sista loppisfixet avklaras. Därför bara ett medel. Imorrn kl 20 hoppas jag på superpositiv.

Inga kommentarer: