söndag 6 maj 2012

Jag tror att vi har bestämt oss.

Det här med vagn är en stor grej. Vi har inte funderat så himla länge utan bestämde tidigt att vi skulle ta tag i det på riktigt efter andra ultraljudet. Det var en viktig hållpunkt. Så i veckan tog gjorde jag slag i saken och gick till den enda affären i stan som säljer barnvagnar. Jag kände och klämde och provkörde.

Det blir nog en Brio Happy kombivagn för vår del. Inga krusiduller som det är på många andra vagnar. Sen bor vi i hyreshus utan hiss och på tredje våningen dessutom. Det är inte så praktiskt, men det måste ju gå. Jag kan smidigt ta med mig liggdelen upp utan problem. Den är nämligen lite lättare än den liggdelen som följer med en liggvagn och lättare att lyfta bort. Färgen är det enda vi inte har bestämt, men det lutar åt svart för det är den färg vi är överens om. Det fanns dock ett alternativ till som faktiskt såg mycket bättre ut i verkligheten än på nätet. Men T som jobbar samma tider som barnvagnsaffären har öppet kunde inte följa med, så ett besök till krävs innan vi är helt hundra.

4 kommentarer:

Louise sa...

Vi har en brio happy, svart sittdel och grön liggdel. Liggdelen använder man bara ett par månader så då var vi lite wild and crazy och tog grönt. Har fortfarande inte tröttnat, ska använda den även nu till barn nr 3. Så ha de i åtanke, vågar ni, ta liggdelen i en annan färg, färg piggar upp:)

Ni kommer inte bli missnöjda med en brio, jag lovar!

Emma sa...

Det hade jag gärna gjort om vi hade bestämt oss för liggvagn och sittvagn. Nu ska vi ju ha en kombivagn och då blir det lite rörigt. Men tack för tipset! =)

Anonym sa...

Men Emma du kan få olika färger på liggdel och sittdel även på en kombivagn. inga problem alls hälsar Jocke =)
Kram Linda

Emma sa...

Jag veet, Linda, men jag vill ha det cleant och snyggt. =) Enfärgat är min melodi! =)