måndag 7 maj 2012

När det knakar i fogarna...

Ja, det där man har hört så  mycket om men inte riktigt förstått vidden av. Foglossning kallas det visst och det har drabbat mig. Redan tänkte jag. Men det är tydligen vanligt att det kommer i mitten av graviditeten. Det kan iofs komma tidigare och senare också. Inga konstigheter alltså. Eller jo, det är det verkligen för det gör ont och jag är smidig som ett kylskåp när jag har suttit stilla för länge.

Som sjukgymnaststudent har jag lite koll på det där och vet vad jag borde göra. Det är dock lättare sagt än gjort i det här fallet. Att leva som man lär är inte enkelt alla gånger. Men sitter det nån mer stackare där ute med foglossning kan jag absolut hjälpa till. Jag gillar läget iaf, för det går inte alltid att råda bot på smärtan men man kanske kan lindra den. Jag ska nog ta och ringa M och be att få låna det där bältet hon nämnde. Jag trodde inte att jag skulle behöva göra det så snart bara. Jäkla skit...
För er som är intresserade så är det vid de röda prickarna fogarna börjar luckras upp.
Det gör det på alla, men det är inte alla som känner av det. 

Inga kommentarer: