måndag 5 november 2012

Åh.

Idag har jag varit mitt sämsta jag. Inget tålamod till allt det skrik och gråt som varit. Det började redan i natt så tröttheten kan vara en orsak.

Hur kan man vara sju veckor gammal och klara av att vara vaken mellan 9-22:30 med endast tre timmars sömn? Uppdelat i två. Ja, och några micropauser av sömn vid amning också.

Han har ont i magen, stackaren, det vet vi, och det har varit värre de två senaste dagarna. Jag har funderat över om det beror på något jag ätit. Och i såna fall vad. Jag har tänkt att jag ska äta bra för Elvins skull, men när han bara gråter blir det inte så. Då är det quick fix som gäller för att få i sig nåt iaf.

Nu har han sovit på min arm i soffan sen en halvtimme tillbaka. Om jag ligger kvar (och struntar i pyjamas och att borsta tänderna) sover han säkert bra i ett par timmar till. Det är lite grisen i säcken att resa på sig. Han har aldrig sovit mer än i fem.minuter efter att vi "lämnat" honom. Men jag kommer att få väldigt svårt att sova om jag struntar i tandborstningen... Jag är dock mycket osäker på om det är värt mer gnäll... Det har jag liksom fått nog av idag.

Godnatt till alla lyckliga småbarnsmammor som har barn som inte gnällt på hela dagen och som sovit sen klockan sju. Och kommer att sova till klockan åtta imorgon. Utan att vakna i natt. Godnatt!

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 kommentarer:

Therese sa...

Åh vad jag känner igen mig! Jag har följt din blogg ända sen Elvin låg i magen =) Men jag känner igen mig så väl med skrikandet. Jag fick en liten dotter som idag är 8,5 månad och hon skrek de första tre månaderna, konstant! Jag fick massor utav tips och råd men det enda som hjälpte var att bära på henne och sen uteslöt jag ägg,mjölk,lök och choklad. Jag tyckte det hjälpte lite grann. Men försök hålla tålamodet uppe det blir bättre, jag lovar! Nu är hon världens lugnaste....Styrkekramar

Louise sa...

Fy stackars dig och Elvin! Får du nån avlastning? T ex om nån går ut och går med honom, om Toffe tar honom en stund eller är det bara du som gäller?

Ja man kan undra hur de orkar vara vakna så länge, de är ju så små. Jag hoppas verkligen att lille Elvin börjar må bättre i sin lilla mage och blir mer tillfreds med tillvaron. Jag håller alla tummar och glöm inte bort DU ÄR EN BRA OCH DUKTIG MAMMA!