måndag 19 november 2012

Ikväll börjar allvaret och jag är redo.

Lilla Skrutten tidigare idag.

Jag har många underbara mammor i min vänkrets som sitter inne på så mycket kunskap. Jag har förstått att vissa saker helt enkelt inte går att förstå förrän den dagen man får egna barn. Och visst är det så. Just ikväll handlar det om att vara redo.

"Det gör du när du är redo". "Du vet när det är dags". Ja, osv. Vi ska börja med en kvällsrutin från och med ikväll. Elvin kan inte fortsätta att vara vaken till elva-tolv har vi bestämt.

Kvällen började med ett bad vid halv sju för att sedan fortsätta med lite mat. Jag släckte ned i sovrummet och gjorde Elvin och han lilla babynest redo. Strax efter sju sov han. Men vi visste att det inte skulle hålla hela kvällen.

Jag har sprungit som en skållad råtta mellan kök och sovrum sedan dess. Stoppat in napp. Hållt om. Bara suttit bredvid. Tyvärr så stör den onda magen honom hela tiden (det hörs nämligen) och han har svårt att komma till ro. Men skam den som ger sig. Jag försöker samtidigt att organisera lite i datorn och skriva in viktiga saker i min kalender. Och ja, pepparkakor och glögg måste man ha till!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: