tisdag 20 november 2012

Vad tror ni om en sovpåse?

Praktiskt?
Jag har länge funderat på att köpa en sovpåse till Elvin. Av flera anledningar. Dels har vi ett stort dubbeltäcke i vår säng och när han sover mellan oss i sitt babynest får han inget täcke då han ligger så långt upp i sängen. Och det måste han ju göra om han inte ska kvävas av det stora täcket. Sen är han väldigt varm av sig och jag är livrädd för att han ska bli för varm på natten om jag lägger på honom en filt. Ytterligare en anledning är  att han numera sover mer i sin egen säng, i babynestet, och då vill jag slippa att oroa mig för att han ska få filt/täcke över ansiktet när han sover. Och återigen är både filten och täcket vi har för varma. Han är livlig och fläktar en hel del med sina armar när han sover så jag har fått ta bort filten ur ansiktet flera gånger.

Man kan säga att jag redan har bestämt mig. Men jag undrar ändå om det är någon som testat sovpåse och har några åsikter om det?

2 kommentarer:

Louise sa...

Jag har inte testat sovpåse men jag förstår idén. Barn sparkar ju och fäktar med armar och ben så något täcke eller filt ligger oftast inte kvar. Ja möjligtvis nere vid fötterna. Men köp en bra. Jag vet Ikea fick återkalla sina men anledningen till de vet jag ej. Felsydd eller nåt sånt kan jag tänka mig. Så köp en med omsorg!

Linda sa...

Vi har en, låna den och prova först - jag använder den inte!